SAM_3877

Test zanęt GoldFish

I znów na naszym Portalu, gościmy Kolegę Łukasza z bloga www.rybazpojezierza.pl – tym razem w paru słowach, postanowił opowiedzieć Wam o zanętach GoldFish.

SAM_4047

Polski rynek zanęt i dodatków jest zdominowany przez kilka dobrze znanych firm. Na przestrzeni lat zyskały dobrą opinię i cieszą się nią po dziś dzień. W ostatnich latach zauważyłem wzrost konkurencji w segmencie zanęt i dodatków wędkarskich. Pojawili się nowi producenci, zazwyczaj są to mali lokalni przedsiębiorcy. Oferowany przez nich towar jest różnej jakości. Najtańsze i najprosztsze zanęty bazują tylko na zmielonym pieczywie i wypełniaczach. Wabią ryby, jednak zazwyczaj z mizernym skutkiem. W dodatku są kłopotliwe w przygotowaniu i wymagają szeregu dodadków aby stać się pełnowartościową kompozycją. Wśród nich trafimy na kilka perełek, których skład jest kompletny i naprawdę świetnej jakości. O takim rodzynku będzie poniższy artykuł.

SAM_3916

Na targach wędkarskich w Poznaniu trafiłem na stoisko przedstawiciela firmy sprzedającej zanęty i dodatki marki GoldFish. Znakomita okazja by organoleptycznie zbadać oferowany przez nich towar bez ponoszenia kosztów. Aromatyczne mieszanki i dodatki zaprezentowane na stoisku prezentowały się obiecująco. Skład mieszanek jest różnorodny, nie jest to bułka tarta sprzedawana w ładnym opakowaniu. Na pierwszy rzut oka widać, że producent stawia wysoko poprzeczkę. My jednak wiemy, że temat zanęt nie jest wcale prosty. Z najlepszych składników można stworzyć najgorszą mieszankę. W obroty wziąłem kilkanaście paczek z serii premium dyktowanych pod płoć i sygnowanych jako uniwersalne.

Jakość i skład zanęt.

Zanęty składają się nie tylko z pieczywa piekarniczego i cukierniczego. Wewnątrz paczki są również zmielone ziarna zbóż. Dodatki zapachowe posiadają wyraźną nutę. Ewenementem jest mieszanka GoldFish Jezioro, jest ona najbardziej neutralna bez określonego aromatu. Natomiast zanęta GoldFish Uniwersalna zachwyciła mnie bardzo mocną nutą wanili. Naprawdę świetna mieszanka! A zanęta GoldFish Płoć czerwona posiada charakterytyczny, uwielbiany przez płocie w zimnej wodzie, ziołowy aromat. Czysta zanęta pracuje umiarkowanie, dla lepszego efektu unoszenia cząstek należy dodać prażone lubb grilowane konopie. Frakcje zanęt serii Premium są drobne, a w przypadku niektórych mieszanek zróżnicowane od dużych kawałków po bardzo małe cząstki. Zanęty, które posiadaliśmy charakteryzowały się bardzo dobrymi właściwościami klejącymi. Zauważyliśmy również, że zanęta znacznie zwiększa swoją objętość pod wpływem wody oraz staje się ciemniejsza.

SAM_4058

W terenie.

Wybór łowisk był dla nas oczywisty. Będzie to łowisko komercyjne i PZW. Na komercji używaliśmy każdej z posiadanych mieszanek. Z Czystej zanęty uniwersalnej i jezioro sworzyliśmy bazę do której wrzuciliśmy drobny pellet i pokruszone kulki. W drugim wiadrze GoldFish Płoć z dodatkiem prażonych konopi i atraktora zapachowego duża płoć. Mieszanka na płoć nie do końca spełniła nasze oczekiwania. Brania płoci były słabe, wyraźnie było widać brak ryb w zanęcie. Aczkolwiek nie mam zarzutów do pracy mieszanki. Natomiast druga była strzałem w dziesiątkę. Karasie, karpie i płocie żerowały w podanej zanęcie. Tydzień później, efekty były wyraźnie lepsze dla zanęty na płoć. W zasadzie ryby były, ale nie takie jakich się spodziewaliśmy.

SAM_0618

Nie przypadkowo drugi „test” zanęt GoldFish przeprowadziliśmy nad jeziorem konkursowym. Woda kapryśna, ryby chimeryczne. Dla lepszego zobrazowania efektów, łowiliśmy w dwójkę na różne mieszanki. Ja łowiłem kompozycją GoldFish – płoć czerwona + konopie grillowane GoldFish. Jarek na MVDE G5 + Grilled Hepm MVDE. Dodaliśmy taką samą ilość pinki i użyliśmy tej samej proporcji zanęty z mieszanką gliny i ziemi. Tego dnia płotki brały bardzo dobrze. W dwóch turach zmaganie wygrał Jarek minimalną różnicą 300 gram. Aczkolwiek zanęta GoldFish płoć czerwona dorównała legendarnym mieszankom MVDE.

SAM_3877

Na stwierdzenie czy dana zanęta jest skuteczna ma wpływ wiele czynników. Nie da się tego jednoznacznie określić. Mogę bez wyrzutów sumienia napisać, że są to dobre zanęty. Wyróżnienie należy się mieszance uniwersalnej, jej silny aromat, bardzo dobre właściwości klejące i bogaty skład plasuje ją na równi z zanętami z wysokiej półki. Zanęta GoldFish płoć czerwona dostatecznie sprawdziła się podczas próby się na komercji. Nad jeziorem efekty były znacznie lepsze. Na tej podstawie nie można wydać obiektywnej opinii o skuteczności. Podsumowując, zanęty GoldFish – serii premium, otrzymują ode mnie dobrą ocenę. Jest to segment tanich mieszanek. Paczka 1kg zanęty kosztuje około 5,50 zł. Wydaje mi się to dość dobrą ofertą. Porównując kilka innych konkurencyjnych zanęt. GoldFish plasuje się pośrodku rankingu. W zasadzie, właściwą ocenę pozostawiam użytkownikom. Moim zdaniem zanęty GoldFish oferują stosowną jakość w stosunku do korzystnej ceny.